Información del Hotel

Hotel Rural El Curro****

Número Registro Turismo: H/JA/00597

REGLAMENTO DE RÉGIMEN INTERNO DEL HOTEL EL CURRO


 

REGLAMENTO DE RÉGIMEN INTERNO DEL HOTEL EL CURRO

 

REGLAMENTO DE RÉGIMEN INTERNO PREÁMBULO.-

El Decreto-ley 13/2020, de 18 de mayo,1 de Andalucía, por el que, entre otras, se establecen las medidas relativas a establecimientos hoteleros, incluye en su Capítulo I la ordenación de los mismos, así como la regulación de sus condiciones técnicas y de prestación de servicios.

 Al respecto, el artículo 25 de dicho Decreto-ley dispone lo siguiente:

1. Los establecimientos hoteleros deberán disponer de un reglamento de régimen interior en el que se fijarán normas de obligado cumplimiento para las personas usuarias durante su estancia, sin que pueda contravenir lo dispuesto en la Ley 13/2011, de 23 de diciembre,2 ni en el presente Capítulo.

2. El reglamento de régimen interior estará siempre a disposición de las personas usuarias y será expuesto, al menos, en castellano e inglés, en lugar visible y de fácil acceso del establecimiento. Se deberá publicitar este reglamento en la página web propia del establecimiento, en caso de existir esta.

3. Las empresas explotadoras de los establecimientos hoteleros podrán recabar el auxilio de las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad para desalojar de los mismos a quienes incumplan el reglamento de régimen interior, incumplan las reglas usuales de convivencia social o pretendan acceder o permanecer en los mismos con una finalidad diferente al normal uso del servicio, de conformidad con lo establecido en el artículo 36.4 de la Ley 13/2011, de 23 de diciembre.

 4. El reglamento de régimen interior especificará, como mínimo:

a) Las condiciones de admisión.

b) Las normas de convivencia y funcionamiento.

c) Información sobre la organización administrativa y persona responsable a la que, en su caso, habrán de dirigirse en aquellas cuestiones relativas al funcionamiento del establecimiento.

d) Relación de servicios complementarios que se presten por empresas distintas a la entidad explotadora e identificación de las empresas responsables de su prestación. e) Información a las personas usuarias sobre las instalaciones o servicios que supongan algún riesgo y de las medidas de seguridad adoptadas al respecto. f) Admisión de animales y condiciones para dicha admisión.

 g) En general, todas las circunstancias que permitan y favorezcan el normal desenvolvimiento del disfrute de las instalaciones, equipamientos y servicios. En cumplimiento y desarrollo del referido Decreto-ley, este Establecimiento hotelero ha elaborado el presente Reglamento de Régimen Interior en el que se fijan las normas de obligado cumplimiento para las personas usuarias durante su estancia; personas que en lo sucesivo denominaremos Clientes. Este Reglamento queda a disposición de usted, como Cliente, en todo momento tanto en su versión en idioma castellano como en su versión en idioma inglés; pudiendo 1 Publicado en el Boletín Oficial de la Junta de Andalucía, Extraordinario núm. 27, del 18 de mayo de 2020 2 Ley 13/2011, de 23 de diciembre, del Turismo de Andalucía. Versión julio/2020 3 ser consultando en el tablón de anuncios situado en la zona de recepción, así como en nuestra página web.



CAPITULO I Condiciones de admisión Artículo

1.- Condiciones de admisión.

1.1.- Este Hotel tiene la consideración, a todos los efectos, de establecimiento de uso público, si bien se podrá denegar la admisión o permanencia:

a) Por falta de capacidad de alojamiento o de las instalaciones.

 b) Por incumplir los requisitos de admisión.

 c) Por adoptar conductas que puedan producir peligro o molestias a otras personas, sean usuarias o no, o que dificulten el normal desarrollo de la actividad.

 1.2.- Nuestro Establecimiento recabará el auxilio de las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad para desalojar a quienes incumplan el presente Reglamento de Régimen Interior; incumplan las reglas usuales de convivencia social; o pretendan acceder o permanecer en el Hotel con una finalidad diferente al normal uso del servicio

. Artículo 2.- Requisitos de admisión.

2.1.- Será requisito previo para hacer uso de la habitación hotelera cumplimentar adecuadamente el documento de admisión a su llegada al Hotel; siendo así que en ese momento será informado/a sobre sus derechos y obligaciones como Cliente, así como sobre la existencia del presente Reglamento de Régimen Interior.

2.2.- Al cumplimentar el documento de admisión, usted deberá presentar documento oficial que le identifique y que servirá asimismo para que el Hotel pueda cumplimentar el correspondiente parte de entrada conforme a la normativa vigente sobre libros-registro y partes de entrada de personas viajeras.

2.3.- Una vez cumplimentado el documento de admisión, se le entregará su ejemplar, en el que constará, al menos, el nombre, clasificación y código de inscripción en el Registro de Turismo de Andalucía del Establecimiento, la identificación de la habitación, el número de personas que la van a ocupar, las fechas de entrada y salida, el régimen alimenticio contratado y, cuando el contrato de alojamiento se haya suscrito entre usted y el Hotel directamente, el precio total de la estancia contratada entregándosele, en este supuesto, el documento original correspondiente a modo de contrato.

Artículo 3.- Derechos. Son derechos de usted como Cliente de este establecimiento:

 a) Recibir información veraz, suficiente, comprensible, inequívoca, y previa a la contratación del periodo de alojamiento, así como sobre el precio final completo, incluido los impuestos,

 b) Obtener los documentos que acrediten los términos de la contratación.

 c) Acceder a nuestro Establecimiento en los términos contratados.

d) Recibir los servicios en las condiciones pactadas.

 4 e) Tener debidamente garantizada en nuestro Hotel su seguridad y la de sus bienes, así como su intimidad; y ser informado/a de cualquier inconveniente coyuntural que pudiese alterar su descanso y tranquilidad.

 f) Recibir información de las instalaciones o servicios que supongan algún riesgo y de las medidas de seguridad adoptadas.

 g) Recibir factura o tique del precio abonado por los servicios prestados.

h) Formular quejas y reclamaciones y obtener información sobre el procedimiento de presentación de las mismas y su tratamiento.

 i) Consultar los términos sobre política de privacidad

 Artículo 4.- Obligaciones. Son obligaciones de usted como Cliente de este establecimiento:

 a) Observar las reglas de convivencia e higiene.

 b) Respetar las presentes normas de régimen interior.

c) Respetar la fecha pactada de salida del Establecimiento dejando libre la habitación.

d) Pagar los servicios contratados en el momento de la presentación de la factura o en el plazo pactado, sin que el hecho de presentar una reclamación implique la exención de pago.

 e) Respetar este Establecimiento, sus instalaciones y sus equipamientos.

f) Respetar el entorno medioambiental.

 g) Respetar las zonas e instalaciones restringidas por razón a la edad, o de tarifas contratadas.

CAPITULO I I Normas de funcionamiento y de convivencia Artículo 5.-

Reserva. 5.1.- Toda reserva incluirá la fecha de la estancia, cantidad y tipo de habitación con su régimen alimenticio, política de cancelaciones y servicios complementarios adicionalmente contratados.

 5.2.- Previamente a realizar su reserva y por el mismo medio utilizado para efectuarla, u otro que usted elija, será informado/a de sus derechos y obligaciones, entre otros, de la política de cancelación de dicha reserva, que se ajustarán a las condiciones siguientes:

 a) Si la reserva se cancela con menos de CINCO días de antelación, se le exigirá el pago de una noche de estancia

 b) Si usted abandona la habitación reservada antes de la fecha hasta la que la tenía reservada, se le facturará.

5.3.- La confirmación por nuestra parte de su reserva tendrá consideración de contrato de alojamiento turístico; quedando constancia física o electrónica a disposición de usted.


 Artículo 6.- Precio. 6.1.- Usted, como Cliente, deberá pagar los servicios contratados en el momento de la presentación de la factura o en el plazo pactado.

 6.2.- El pago del precio lo podrá efectuar con tarjeta o en efectivo hasta el límite cuantitativo vigente en cada momento según ley.

 6.3.- Nos reservamos el derecho a exigir que, al efectuar una reserva, realice un adelanto del precio en concepto de señal, que se entenderá como pago a cuenta del importe resultante de los servicios prestados.

 Artículo 7.- Periodo de ocupación.

7.1.- Como cliente, tendrá derecho a la ocupación de la habitación desde las 12:00 horas del primer día del período contratado hasta las 12:00 horas del día señalado como fecha de salida.

 7.2.- Salvo pacto en contrario, la prolongación en la ocupación de su habitación por tiempo superior a lo contratado generará la obligación de abonar el importe establecido “late check-out”.

 7.3.- Podrá permanecer alojado/a más jornadas que las especificadas en el documento de admisión, siempre que exista acuerdo previo en razón a la disponibilidad.

7.4.- No se permitirá la ocupación y estancia de dos personas en una habitación doble que se hubiera contratada como individual. En ese caso, se abonará la tarifa fijada para el uso doble.

Artículo 8.- Servicio de caja fuerte de seguridad y de caja fuerte en habitaciones.

 8.1. En el establecimiento disponemos de  de caja fuerte bajo disponibilidad, con un coste de alquiler de la misma de 3,00 € cada día.

 8.2.- Nuestro Hotel no se hace responsable de la pérdida o sustracción de dinero u objetos de valor.

 Artículo 9.- Servicio de limpieza de habitaciones.

El servicio de limpieza de las habitaciones es diario, de 8:00 a 12:00 horas.

 Artículo 10.- Prohibiciones.

10.1.- No se permitirá la ocupación y estancia de dos personas en una habitación doble que se hubiera contratada como individual. En ese caso, se abonará la tarifa fijada para el uso doble.

No se permitirá la ocupación de más personas de las contratadas.

10.2.- Se prohíbe fumar en todo el Establecimiento.

 10.3.- Se prohíbe introducir comidas o bebidas en nuestro Hotel para ser consumidas en la piscina zonas comunes.

10.4.- Se prohíbe colgar toallas o cualquier otra prenda en la barandilla de las terrazas de las habitaciones. Se prohíbe el uso de toallas del hotel en piscina

. 10.5.- Se prohíbe jugar con pelotas y similares en zonas no habilitadas específicamente para ello.

10.6.- Este Establecimiento no admite animales, a excepción de las personas acompañadas de perros guía por razón de disfunciones visuales.

Artículo 11.- Limitaciones.

 11.1.- Se limitará el acceso a una zona o instalación del Hotel: Versión julio/2020 7

 a) Cuando el aforo establecido se haya completado y entretanto no haya disponibilidad de acceso en atención a dicho aforo.

b) Cuando se haya superado el horario de cierre de la zona o instalación.

c) Cuando se carezca de la edad mínima establecida para acceder a la zona o instalación según la normativa vigente.

 d) Cuando se muestre o manifieste actitudes violentas, en especial, cuando se comporte de forma agresiva o provoque altercados.

 e) Cuando origine situaciones de peligro o molestias a otras personas usuarias, o no reúna las condiciones de higiene. En especial, se impedirá el acceso, o en su caso la permanencia, a las personas que estén consumiendo drogas, sustancias estupefacientes o psicotrópicas, o muestren síntomas de haberlas consumido, y los/las que muestren signos de comportamientos evidentes de estar embriagados/as.

f) Cuando lleve ropa o símbolos que inciten a la violencia, el racismo, o la xenofobia, así como cuando no vista la indumentaria requerida según la zona o instalación.

 11.2.- Este Establecimiento podrá recabar el auxilio de las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad para desalojar a quienes incumplan cualquiera de las limitaciones relacionadas en el apartado anterior.

11.3.- El Cliente que se halle en cualquiera de las situaciones previstas en el apartado 9.1 de este artículo queda obligado al abono de los gastos que haya generado hasta el momento de la prohibición de acceso o de permanencia en la zona o instalación del Hotel.

Artículo 12.- Normas básicas sobre indumentaria y limpieza.

12.1.- A excepción de las áreas de hamacas, piscina y playa, el Cliente habrá de ir cubierto/a con prendas de vestir y en función de la etiqueta requerida para algunos servicios, como el de cena.

 12.2.- Queda prohibido andar descalzo por el Establecimiento, a excepción de las áreas de hamacas, piscina y playa.

 12.3.- Se han de hacer uso de las papeleras y ceniceros.


 Artículo 13.- Consejos y sugerencias

1. Vigile y controle su equipaje. No lo deje desatendido. Si va acompañado de menores de edad, no dejarlos solos.

2. Vigile y controle sus pertenencias tanto en la playa como en la piscina, no las deje desatendidas.

 3. Mantenga la puerta cerrada cuando esté en su habitación. Cierre la puerta de su habitación al salir de ella, y trate de abrirla de nuevo para asegurarse de que está correctamente cerrada, aun cuando su ausencia sólo sea por un corto espacio de tiempo.

4. Cierre su equipaje cuando no lo utilice y colóquelo en su armario. Si el equipaje tiene cerradura, úsela siempre.

5. Notifique inmediatamente a la Dirección del Hotel cualquier hecho anormal que aprecie como: personas en actitud sospechosa por el pasillo, repetidas llamadas telefónicas de personas que no se identifican, llamadas a la puerta Versión julio/2020 8 de su habitación de personas desconocidas para usted, o no encontrar a nadie en la puerta cuando usted acude a abrirla.

6. Si olvida o extravía su llave, sólo el personal de Recepción está autorizado a facilitarle una nueva llave para abrir su habitación. Dejar la llave de su habitación cuando salga del hotel en recepción.

 7. No se moleste si le piden en Recepción que se identifique al solicitar una nueva llave, es por su seguridad.

8. Cuando establezca relaciones sociales con personas desconocidas, no revele el nombre del Establecimiento ni el número de su habitación.

9. Nunca permita la entrada de personas en su habitación con entregas que no han sido solicitadas.

10. Nunca discuta planes específicos de futuras excursiones, salidas, etc., en público o con extraños.

11. Si desea que no se le moleste, cuelgue el aviso “Por favor, no molesten”.

12. Si descubre algún tipo de deterioro o anomalía, póngase en contacto con Recepción.

13. Respete las zonas en las que se encuentran las habitaciones durante las horas nocturnas y de siesta, y en general, evite hacer ruido innecesariamente.

14. Rogamos utilice las instalaciones adecuadamente, respetando el mobiliario y los jardines del Hotel.

15. Rogamos respete los horarios de todas las instalaciones del Hotel.


16. Agradecemos su participación en caso de que, durante su estancia en el Establecimiento, se practique cualquier simulacro de siniestro y evacuación.

 20. Algún horario puede cambiar en función de la época del año.

 CAPITULO III Información sobre la organización administrativa del hotel Artículo

14.- Dudas y cuestiones diversas. En todo supuesto en que le surjan dudas o cuestiones relativas al funcionamiento de nuestro Hotel podrá dirigirse al personal de Recepción donde  se le resolverán o, en su defecto, se contactará con el personal habilitado para resolver su cuestión o duda;

CAPITULO IV Información sobre servicios complementarios distintos a los prestados directamente por el Hotel Artículo 15.- Servicios prestados por terceros. Versión julio/2020 9

15.1.- Nuestro establecimiento le ofrece excursiones, servicios diversos y experiencias prestadas por empresas distintas a la explotadora del Hotel, de las que podrá informarse en la Recepción en el horario establecido

 15.2.- Este Hotel no se hace responsable de los servicios prestados por empresas distintas a la explotadora de este Establecimiento.

 CAPITULO V Información sobre otros servicios prestados directamente por el Hotel Artículo

16.- Servicios prestados por el Hotel

16.1.- Este Hotel ofrece a los Clientes los servicios siguientes:

Aparcamiento y Garaje; Restaurante y Bar; Piscina, sala de estar.

16.2.- Las normas de uso de cada servicio son las siguientes:

 APARCAMIENTO Y GARAJE Este servicio está habilitado exclusivamente para las personas usuarias del Hotel y con sujeción a disponibilidad de plazas de aparcamiento. Este servicio está sujeto al pago de una tarifa única diaria por vehículo aparcado, ascendente a 5,00 € cada día. Al aparcar el vehículo se deberá ocupar una sola plaza de aparcamiento.

 El horario del desayuno continental es de 08:00 a 1000 horas, las comidas de 14:00 a 15:30 y cenas  de 21.00 a 22.30 horas.

 En el resto de zonas  comunes desde las 10:00 horas hasta las 23:00 horas.



 No se permite el acceso al hotel ni zonas comunes, excepto piscina, con traje de

Es obligatorio el uso de la ducha antes de bañarse en la piscina, así como el uso de gorro de baño en caso de tener el pelo largo. En la piscina no se podrán usar pelotas, colchonetas, etc., excepto los flotadores para niños/as.

 El uso de las tumbonas de la piscina es gratuito. El Establecimiento cuenta con una política de “No Reservas de Tumbonas” para que todos los usuarios tengan acceso a las mismas.

El personal del Establecimiento podrá retirar enseres de las tumbonas que no se usen durante al menos 30 minutos consecutivos, siempre que hubiera otros usuarios esperando para ocuparlas; siendo así que los enseres personales serán trasladados y depositados en la Recepción.

 Se prohíbe el uso de las toallas de la habitación para la piscina.

 Queda prohibido introducir vasos u otros objetos de cristal en la zona de la piscina y de la playa. Versión julio/2020 12 Está prohibido el consumo de alimentos y bebidas en la piscina/playa, si éstas no han sido adquiridas en algún punto de venta del Establecimiento hotelero. Por favor, haga uso de las papeleras y ceniceros. No se permite en la sala personas que no estén haciendo uso de esta área, así como tampoco a menores de dieciséis años.

17.1.- Todas las instalaciones o servicios de nuestro Hotel están equipados de medidas que favorecen o garantizan su seguridad en todo momento.

 CAPITULO VI Emergencias o crisis sanitarias

 Artículo 18.- Protocolos de actuación en supuestos de emergencias o crisis sanitarias.

 18.1.- En caso de que las Autoridades declaren una situación de emergencia o de crisis sanitaria que afecte al normal desenvolvimiento de nuestro Hotel, se anunciará en Versión julio/2020 14 nuestra página web para que, como Cliente, conozca las medidas que se adopten y las cumpla.

 18.2.- El Cliente que en una situación de emergencia o de crisis sanitaria declarada por las Autoridades incumpla las medidas, obligatorias o recomendadas, que se hayan adoptado en este Establecimiento podrá motivar la rescisión inmediata de su contrato de alojamiento; quedando cancelada su estancia sin derecho a devolución alguna, y con aviso a la Autoridad competente.






REGULATION OF INTERNAL REGIME OF HOTEL EL CURRO


INTERNAL DIET REGULATION PREAMBLE.-

Decree-law 13/2020, of May 18, Andalusia, by which, among others, the measures relating to hotel establishments are established, includes in its Chapter I their organization, as well as the regulation of their technical and service provision conditions.

 In this regard, article 25 of said Decree-Law provides the following:

1. Hotel establishments must have an internal regulation which will set mandatory standards for users during their stay, without being able to contravene the provisions of Law 13/2011, of December 23, 2 or in this Chapter.

2. The internal regulations will always be available to users and will be displayed, at least in Spanish and English, in a visible and easily accessible place in the establishment. These regulations must be published on the establishment's own website, if there is one.

3. The operating companies of the hotel establishments may request the assistance of the Security Forces and Bodies to evict from them those who fail to comply with the internal regulations, fail to comply with the usual rules of social coexistence or intend to access or remain in them with a purpose other than the normal use of the service, in accordance with the provisions of article 36.4 of Law 13/2011, of December 23.

 4. The internal regulations will specify, as a minimum:

a) The conditions of admission.

b) The rules of coexistence and operation.

c) Information on the administrative organization and responsible person to whom, where appropriate, they will have to address in matters relating to the operation of the establishment.

d) List of complementary services provided by companies other than the operating entity and identification of the companies responsible for their provision. e) Information to users about the facilities or services that pose a risk and the security measures adopted in this regard. f) Admission of animals and conditions for said admission.

g) In general, all the circumstances that allow and favor the normal development of the enjoyment of the facilities, equipment and services. In compliance with and development of the aforementioned Decree-law, this Hotel Establishment has drawn up the present Internal Regime Regulations in which the mandatory rules for users during their stay are set; persons that from now on we will call Clients. These Regulations are available to you, as a Client, at all times both in its version in Spanish and in its version in English; being able to 1 Published in the Official Gazette of the Junta de Andalucía, Extraordinary no. 27, of May 18, 2020 2 Law 13/2011, of December 23, of the Tourism of Andalusia.



CHAPTER I Admission conditions Article

1.- Admission conditions.

1.1.- This Hotel is considered, for all purposes, as an establishment for public use, although admission or permanence may be denied:

a) Due to lack of accommodation capacity or facilities.

 b) For failing to comply with the admission requirements.

 c) For adopting behaviors that may cause danger or annoyance to other people, whether they are users or not, or that hinder the normal development of the activity.

1.2.- Our Establishment will seek the assistance of the Security Forces and Bodies to evict those who fail to comply with these Internal Regulations; they violate the usual rules of social coexistence; or intend to access or stay in the Hotel for a purpose other than the normal use of the service

. Article 2.- Admission requirements.

2.1.- It will be a prerequisite for making use of the hotel room to properly complete the admission document upon arrival at the Hotel; Thus, at that time you will be informed about your rights and obligations as a Client, as well as about the existence of this Internal Regulation.

2.2.- When completing the admission document, you must present an official document that identifies you and that will also serve so that the Hotel can complete the corresponding entry part in accordance with current regulations on registration books and entry parts of travelers.

2.3.- Once the admission document has been completed, you will be given your copy, which will contain, at least, the name, classification and registration code in the Andalusian Tourism Registry of the Establishment, the identification of the room, the number of people who will occupy it, the dates of entry and exit, the food plan contracted and, when the accommodation contract has been signed between you and the Hotel directly, the total price of the contracted stay, giving you, in this case, the original corresponding document as a contract.

Article 3.- Rights. The rights of you as a Client of this establishment are:

 a) Receive truthful, sufficient, understandable, unambiguous information, and prior to contracting the accommodation period, as well as about the full final price, including taxes,

 b) Obtain the documents that prove the terms of the contract.

 c) Access our Establishment in the contracted terms.

d) Receive the services in the agreed conditions.

4 e) Have your security and that of your property duly guaranteed in our Hotel, as well as your privacy; and be informed of any circumstantial inconvenience that could alter their rest and tranquility.

 f) Receive information on the facilities or services that pose a risk and the security measures adopted.

 g) Receive an invoice or ticket for the price paid for the services provided.

h) Formulate complaints and claims and obtain information on the procedure for submitting them and their treatment.

 i) Consult the terms of privacy policy

Article 4.- Obligations. The following are your obligations as a Client of this establishment:

 a) Observe the rules of coexistence and hygiene.

 b) Respect the present internal regulations.

c) Respect the agreed date of departure from the establishment leaving the room free.

d) Pay the contracted services at the time the invoice is presented or within the agreed term, without the fact of filing a claim implying the exemption of payment.

 e) Respect this Establishment, its facilities and its equipment.

f) Respect the environment.

 g) Respect restricted areas and facilities for reasons of age, or contracted rates.

CHAPTER II Rules of operation and coexistence Article 5.-

Reservation. 5.1.- All reservations will include the date of the stay, quantity and type of room with its diet, cancellation policy and complementary services additionally contracted.

 5.2.- Prior to making your reservation and by the same means used to make it, or another that you choose, you will be informed of your rights and obligations, among others, of the cancellation policy of said reservation, which will be adjusted to the following conditions:

 a) If the reservation is canceled less than FIVE days in advance, you will be required to pay one night's stay

 b) If you leave the reserved room before the date you had reserved it, you will be billed.

5.3.- Our confirmation of your reservation will be considered a tourist accommodation contract; being physical or electronic evidence available to you.


Article 6.- Price. 6.1.- You, as a Client, must pay for the contracted services at the time the invoice is presented or within the agreed term.

 6.2.- The payment of the price can be made by card or in cash up to the quantitative limit in force at any time according to law.

 6.3.- We reserve the right to require that, when making a reservation, you make an advance of the price as a down payment, which will be understood as payment on account of the amount resulting from the services provided.

 Article 7.- Period of occupation.

7.1.- As a client, you will have the right to occupy the room from 12:00 hours on the first day of the contracted period until 12:00 hours on the day indicated as the departure date.

 7.2.- Unless otherwise agreed, the prolongation of the occupation of your room for a time greater than that contracted will generate the obligation to pay the established amount "late check-out".

 7.3.- You can stay housed for more days than those specified in the admission document, provided that there is prior agreement due to availability.

7.4.- The occupation and stay of two people in a double room that had been contracted as an individual will not be allowed. In that case, the rate set for double use will be paid.

Article 8.- Service of security safe and safe in rooms.

8.1. In the establishment we have a safe under availability, with a rental cost of € 3.00 each day.

 8.2.- Our Hotel is not responsible for the loss or theft of money or valuables.

 Article 9.- Room cleaning service.

The room cleaning service is daily, from 8:00 to 12:00 hours.

 Article 10.- Prohibitions.

10.1.- The occupation and stay of two people in a double room that had been contracted as an individual will not be allowed. In that case, the rate set for double use will be paid.

The occupation of more people than those hired will not be allowed.

10.2.- Smoking is prohibited throughout the establishment.

 10.3.- It is forbidden to introduce food or drinks in our Hotel to be consumed in the swimming pool, common areas.

10.4.- It is forbidden to hang towels or any other garment on the railing of the terraces of the rooms. The use of hotel towels in the pool is prohibited

. 10.5.- It is forbidden to play with balls and the like in areas not specifically enabled for it.

10.6.- This establishment does not admit animals, except for people accompanied by guide dogs due to visual impairments.

Article 11.- Limitations.

 11.1.- Access to an area or facility of the Hotel will be limited: Version July / 2020 7

 a) When the established capacity has been completed and in the meantime there is no availability of access in response to said capacity.

b) When the closing time of the area or facility has been exceeded.

c) When the minimum age established to access the area or facility is lacking according to current regulations.

 d) When violent attitudes are shown or manifested, especially when they behave aggressively or cause altercations.

e) When it creates situations of danger or inconvenience to other users, or does not meet the hygiene conditions. In particular, access, or, where appropriate, permanence, will be prevented for people who are consuming drugs, narcotic or psychotropic substances, or show symptoms of having consumed them, and those who show signs of obvious behaviors of being drunk. .

f) When wearing clothing or symbols that incite violence, racism, or xenophobia, as well as when not wearing the required clothing according to the area or facility.

 11.2.- This Establishment may seek the assistance of the Security Forces and Bodies to evict those who fail to comply with any of the limitations listed in the previous section.

11.3.- The Client who is in any of the situations provided for in section 9.1 of this article is obliged to pay the expenses generated up to the moment of the prohibition of access or stay in the area or facility of the Hotel.

Article 12.- Basic rules on clothing and cleaning.

12.1.- With the exception of the hammock, pool and beach areas, the Client must be covered with clothing and depending on the label required for some services, such as dinner.

 12.2.- It is forbidden to walk barefoot in the Establishment, with the exception of the hammock, swimming pool and beach areas.

 12.3.- Bins and ashtrays must be used.


 Article 13.- Advice and suggestions

1. Watch and control your luggage. Don't leave it unattended. If you are accompanied by minors, do not leave them alone.

2. Watch and control your belongings both on the beach and in the pool, do not leave them unattended.

3. Keep the door closed when you are in your room. Close your bedroom door when you leave it, and try to open it again to make sure it is properly closed, even if your absence is only for a short time.

4. Lock your luggage when not in use and put it in your closet. If the luggage has a lock, always use it.

5. Immediately notify the Hotel Management of any abnormal event that you notice such as: people in a suspicious attitude in the corridor, repeated phone calls from people who do not identify themselves, knocks on the door July / 2020 version 8 of your room from unknown people to you, or not finding anyone at the door when you go to open it.

6. If you forget or lose your key, only the reception staff are authorized to provide you with a new key to open your room. Leave your room key when you leave the hotel at reception.

 7. Do not bother if you are asked at Reception to identify yourself when requesting a new key, it is for your safety.

8. When establishing social relationships with strangers, do not reveal the name of the Establishment or your room number.

9. Never allow people into your room with unsolicited deliveries.

10. Never discuss specific plans for future excursions, outings, etc., in public or with strangers.

11. If you wish not to be disturbed, hang up the message "Please do not disturb".

12. If you discover any type of deterioration or anomaly, contact Reception.

13. Respect the areas in which the rooms are located during the night and nap hours, and in general, avoid making unnecessary noise.

14. Please use the facilities properly, respecting the furniture and gardens of the Hotel.

15. Please respect the hours of all the Hotel facilities.


16. We appreciate your participation in the event that, during your stay at the Establishment, any accident and evacuation drill is practiced.

 20. Some hours may change depending on the time of year.

 CHAPTER III Information on the hotel's administrative organization Article

14.- Doubts and various questions. In all cases in which doubts or questions regarding the operation of our Hotel arise, you can contact the Reception staff where they will be resolved or, failing that, you will contact the authorized personnel to resolve your question or doubt;

CHAPTER IV Information on complementary services other than those provided directly by the Hotel Article 15.- Services provided by third parties. July / 2020 version 9

15.1.- Our establishment offers you excursions, various services and experiences provided by companies other than the Hotel operator, which you can find out at the Reception at the established time

 15.2.- This Hotel is not responsible for the services provided by companies other than the operator of this Establishment.

 CHAPTER V Information on other services provided directly by the Hotel Article

16.- Services provided by the Hotel

16.1.- This Hotel offers the Clients the following services:

Parking and Garage; Restaurant and bar; Pool, living room.

16.2.- The rules of use of each service are the following:

PARKING AND GARAGE This service is exclusively enabled for Hotel users and subject to availability of parking spaces. This service is subject to the payment of a single daily rate per parked vehicle, amounting to € 5.00 each day. When parking the vehicle, only one parking space must be occupied.

 The continental breakfast hours are from 08:00 to 1000 hours, lunch from 14:00 to 15:30 and dinner from 21:00 to 22:30.

 In the rest of the common areas from 10:00 a.m. to 11:00 p.m.

 

 

 Access to the hotel or common areas, except swimming pool, is not allowed with a suit

The use of the shower is mandatory before bathing in the pool, as well as the use of a swimming cap in case of having long hair. Balls, mats, etc. cannot be used in the pool, except floats for children.

The use of the pool loungers is free. The Establishment has a policy of "No Reservations of Sunbeds" so that all users have access to them.

The staff of the Establishment may remove belongings from the loungers that are not used for at least 30 consecutive minutes, provided that there are other users waiting to occupy them; Thus, personal belongings will be transferred and deposited at the Reception.

 The use of room towels for the pool is prohibited.

It is forbidden to introduce glasses or other glass objects in the pool and beach area. July / 2020 version 12 The consumption of food and beverages in the pool / beach is prohibited, if they have not been purchased at any point of sale of the Hotel Establishment. Please make use of the bins and ashtrays. People who are not making use of this area are not allowed in the room, as well as minors under sixteen years of age.

17.1.- All the facilities or services of our Hotel are equipped with measures that favor or guarantee your safety at all times.

 CHAPTER VI Emergencies or health crises

 Article 18.- Action protocols in cases of emergencies or health crises.

 18.1.- In the event that the Authorities declare an emergency or health crisis situation that affects the normal development of our Hotel, our website will be announced in the July / 2020 Version 14 so that, as a Client, you are aware of the measures that are adopted and fulfill them.

18.2.- The Client who in an emergency or health crisis situation declared by the Authorities fails to comply with the mandatory or recommended measures that have been adopted in this Establishment may motivate the immediate termination of their accommodation contract; your stay being canceled without the right to any refund, and with notice to the competent authority.

Share by: